تجهیزات لبنیاتی

معرفی محصولات و تجهیزات لبنیاتی

تجهیزات لبنیاتی

معرفی محصولات و تجهیزات لبنیاتی

معرفی کامل انواع کره گیر ، خامه گیر ، شیردوش برقی و دستی و ..

  • ۰
  • ۰

یکی از لبنیاتی که میزان بالایی مورد مصرف قرار میگیرد ماست میباشدو ماست از شیر انواع دام مانند گاو ، گوسفند ، بز و ... به دست می آید. در نظر داشته باشید که به دلیل گران بودن شیر برخی از طیور امروزه تمامی ماست های تولید شده در کارخانه از شیر گاو به دست می آید و در برخی ازفروشگاه های لبناتی که به صورت ارگانیک ماست تولید میکنند از شیرهای گاومیش نیز اقدام به تولید ماست میکنند که این مورد در قیمت ماست تولید شده تاثیر بسیار زیادی دارد. همانطور که میدانید مصرف ماست برای سلامتی تاثیر بسیار زیادی دارد که در این مقاله تصمیم داریم برخی از این فواید را مورد بررسی قرار دهیم.

کاهش وزن بدن

ماست به دلیل داشتن ویتامین های غنی باعث میشود تا احساس سیری در فرد ایجاد شود. به همین دلیل مصرف مداوم ماست میتواند وزن بسیار زیادی از فرد بگیرد و کاهش وزن در فرد ایجاد کند. در نظر داشته باشید که ماست از شیر تولید شده است و این مورد باعث میشود تا کلسیم ماست نیز بیشتر باشد. اسید آمینه موجود در ماست به سوزاندن چربی در بدن کمک می کند. اگر می خواهد از خوردن هله هوله دست بردارید ماست میل کنید تا جلوی اشتهای شما گرفته شود.

درمان و جلوگیری از پوکی استخوان

کلسیم طبق تحقیقات به دست آمده تاثیر زیادی در کاهش و درمان پوکی استخوان دارد. طبق گفته پزشکان مصرف کلسیم در دوران زندگی باعث میشود تا فرد از پوکی استخوان در امان باشد به همین دلیل مصرف ماست نیز در درمان پوسکی استخوان تاثیر بسیار زیادی دارد. امروزه در آماده سازی بسیاری از ماست ها از ویتامین دی نیز استفاده می شود. مصرف چنین ماست هایی همراه با میوه هایی مانند پرتقال موجب حفظ سلامتی استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود.

افزایش انرژی روزانه

پروتئین موجود در ماست باعث میشود تا انرژی روزانه بدن به صورت کامل تامین شود. به همین دلیل افرادی که مصرف ماست به صورت روزانه دارند مسلما انرژی بهتری نسبت به سایر افراد دارند.

سلامت دهان و دندان

جالب است بدانید که ماست می تواند حتی برای سلامت دهان و دندان نیز بسیار موثر باشد ، ماست کم چرب برای جلوگیری از مشکلات لثه بسیار مفید است. اسید لاتیک موجود در ماست از عفونت لثه ها جلوگیری کرده می کند.

ضمن اینکه این اسید باعث از بین بردن باکتری های دهان نیز می شود. ماست دارای کلسیم و پروتئین می باشد که برای سطح سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. ماست باعث می شود تا از بوی بد دهان جلوگیری شود.

 

تامین کلسیم بدن

شیر دارای مقدار بسیار زیادی کلسیم میباشد. ماست هم به دلیل اینکه از شیر تولید میشود مسلما دارای مقدار بسیار زیادی کلسیم میباشد. مصرف مداوم کلسیم باعث میشود تا استخوان مواد معدنی زیاد را کسب کند و این عامل از باعث ایجاد پوکی استخوان به شدت جلوگیری  میکند.

  • ۰۰/۰۳/۳۱
  • حسین یزدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی