تجهیزات لبنیاتی

معرفی محصولات و تجهیزات لبنیاتی

تجهیزات لبنیاتی

معرفی محصولات و تجهیزات لبنیاتی

معرفی کامل انواع کره گیر ، خامه گیر ، شیردوش برقی و دستی و ..

  • ۰
  • ۰

دستگاه کره گیر

نحوه استفاده از دستگاه کره گیر 

دستگاه کره گیر وسیله ای است برقی که برای تبدیل ماست پرچرب به کره و دوغ مورد استفاده قرار میگیرد. البته این دستگاه ها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند که فرد می تواند با توجه به بزرگی کار خود و همچنین میزان هزینه ای که در نظر گرفته است گزینه مناسب را انتخاب کند.

دستگاه های کره گیر را می توان جایگزینی برای مشک های دستی در نظر گرفت که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت؛ با این تفاوت ها کره گیری برقی به صورت اتوماتیک و با کم ترین دخالت کاربر راه انداز شده و فرایند تبدیل ماست به کره را به پیش می برد.

افرادی که قصد خرید دستگاه کره گیر دارند باید ابتدا با نحوه کارکرد آن آشنا شوند. از این رو شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنم.

برای راه اندازی دستگاه کره گیری شما نیازی به تخصص خاص ندارید و تنها کافیست که دو شاخه آن را به برق 220 ولت شهری متصل کنید.

ابتدا کمی آب در داخل مخزن بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید تا همزن با چرخش خود باعث شست و شو و پاکسازی داخل مخزن شود. بعد از گذشت 5 دقیقه می توانید دستگاه را خاموش کرده و آب را بیرون بریزید. 

حال شما برای کره گیری آماده هستید و باید 80 الی 85 درصد از ظرفیت مخزن را با ماست پرکنید. برای به دست آوردن راندمان بالا از ماست پرچرب بهره ببرید. 

در ادامه 15 الی 20 درصد از مخزن را با آب پر کنید. می توانید برای بهبود فرایند کره گیری مقدار حبه یخ نیز به داخل مخزن بریزید. اکنون درب را بسته و چفت های آن را محکم کنید. 

دو شاخه دستگاه را به برق بزنید تا موتور ان شروع به کار کرده و همزن را به چرخش در بیاورد. اجازه دهید که فرایند چرخش محتویات داخل مخزن با به عبارت دیگر کره گیری تا 50 الی 60 دقیقه ادامه پیدا کند.

سپس دستگاه کره گیر را خاموش کرده و درب آن را باز کنید؛ خواهید دید که کره به چربی به سطح آمده است. حال می توانید با استفاده از یک ملاقه آن ها را جمع آوری کرده و در یک ظرف قرار دهید. برای شکل دهی به کره باید آن را در یخچال در معرض دمای سرد بگذارید. اکنون هر آنچه که در مخزن باقی مانده است، دوغ طبیعی می باشد و شما می توانید از طریق خروجی دستگاه آن را به یک ظرف مناسب انتقال دهید. 

توصیه می شود بعد از هر بار کره گیری برای جلوگیری از حضور یا رشد میکروب، قسمت مخزن و بدنه دستگاه به طور کامل شست و شو نموده و پاکسازی کنید.

نکته مهم و حساس

توجه داشته باشید که دستگاه کره گیری با در نظر گرفتن تمامی اصول و استاندارد های بهداشتی طراحی، مونتاژ و تولید شده است؛ از این رو کره و دوغ که به عنوان محصول نهایی برداشت می شوند از هر نظر بهداشتی بوده شما و شما می توانید آن ها را در بازار به فروش برسانید.

 

منبع : صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

https://drgheshlagh.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی